Home Metodické centrum Taneční obor

Přihlašte se



Taneční obor
srovnání různých švp TO PDF Tisk Email
Artprogram - Taneční obor
Napsal uživatel Niki   
středa, 30 květen 2012 13:45

Během posledního půl roku se mi dostalo do rukpou mnoho švp z různých škol k posouzení, no spíše  k pomoci při vytváření než-li k posouzení, takže jsem měla možnost posoudit úroveň vzdělání téměř všech ZUŠ z okolí. Téměř většina byla v té "prostřední " linii, nijak nevybočovala, ani naopak nebyla na úrovni kroužků. Některé však byly téměř srovnatelné s výukou na konzervatořích, až jsem si říkala, že to není možné, aby dítě v I.stupni toho tolik umělo a zvládlo. Jen pro vaši představu např. dítě v 1.ročníku se vyznalo v prostoru, zvládalo vytočeně i paralelně švihy, chůze, běhy, začalo dělat točky.... ve 2.ročníku už u tyče švihalo battement tendu jako když práská bičem aj. Když jsem pak ale mluvila s paní učitelkou, pouze to špatně pochopila, nebo spíše nevěděla vůbec, co tam má napsat, takže přes můj prvotní úžas nakonec vše bylo vysvětleno.

Krásně šlo také vidět, na co se která ZUŠ zaměřuje. Byly zde napsány švp s výstupy zaměřující se více na lidový tanec, některé na klasický tanec a ve většině případů na tanec moderní-scénický. 

Všechny švp měly v sobě aspoň kousek všech základních tří tanečních stylů - moderní, klasický, lidový- plus mnoho nových a moderních směrů od kousků aerobicu, hip hopu, flamenca, disca, jazzu až po latino. Za to, že nikdo nezapomněl na základy v těchto třech zákl. stylech jsem moc ráda.

 Snad všem byla jejich tvrdá práce přínosem a díky strávenému času se nám všem teď bude lépe vyučovat.

Aktualizováno středa, 30 květen 2012 14:17
 
Naše práce je téměř u konce... PDF Tisk Email
Artprogram - Taneční obor
Napsal uživatel Niki   
úterý, 29 květen 2012 23:41

Před námi je červen, měsíc, kdy nevíme, kam dříve skočit, co dříve dopsat, vytisknout, podepsat....a do toho ještě po nás chtějí nějaké dokončené švp.....švp je ale běh na dlouhu trať, není nikde napsáno, že se dalších 50 let nebude moci nic měnit a zase na druhou stranu, bylo by vhodné, aby tento dokument fungoval bez velikých změn aspoň dva tři roky, po té můžeme zhodnotit, jak jsme pracovali....

- Naše nové ŠVP dělané přesně "na míru" mi znovu otevřelo oči a probudilo ze snu, že učím jak nejlépe to jde....Díky němu jsem si uvědomila, jaký předmět navazuje na jaký, co je nutné k tomu, aby tanečník byl opravdu tanečník a ne kůň s klapkami na očích, že některé pro mě nudné věci jsou nutné k viditelným postupům.  Měla jsem  možnost vytvářet si  takové osnovy a výstupy, aby tanečník byl stále otevřený všemu novému, zvládal vše, co od studia tance očekával, byl opravdovým tanečníkem. Uspořádala jsem si přesné postupy a metody, jak dosáhnout nejen kvalitně zvládnutých výstupů, ale i plnohodnotně využít časovou dotaci. Mnoho pedagogů k švp přistupovalo a stále přistupuje s negací, podle mě je to ale krásný způsob, jak si osvěžit co a kde máme dělat a znovu si připomenout všechny ideály, k vůli kterým jsme chtěli učit.

Aktualizováno středa, 30 květen 2012 07:57
 
jakou formou...TO PDF Tisk Email
Artprogram - Taneční obor
Napsal uživatel Nikita   
pátek, 18 listopad 2011 11:08

 Způsob, jakým stylem či formou budeme psát ŠVP si dohodne každá škola zvlášť, co je pro ně nejpřehlednější, nejlepší atd. To, jak  každý pedagog vytváří ŠVP je zcela jeho věc, ale konečná forma by měla být jednotná. Proto je důležité komunikovat i se zbytkem školy, ne jen v oborech, ale i s vedením a ostatními. Přikládám pár nápomocných forem, které již některé školy mají vypracované pro inspiraci.

Tabulka A má nahoře napsaný předmět, který žák bude navštěvovat v I.stupni. Pokud v nějaké ročníku tento předmět nemá, prostě jej vynecháte a sloupec bude prázdný.

Předmět: XXX

1.ročník

2.ročník

3.ročník

4.ročník

5.ročník

6.ročník

7.ročník

- žák umí

      

- žák zná

      

- žák ví

      

 

 

 

 

Tabulka B má opět nahoře napsaný předmět, ale místo tabulky jsou ročníky napsány pod sebou.

Předmět: XXXXXX

 

1.ročník

-         žák umí

-         žák zná

-         žák dokáže

2.ročník 

-         žák zná

-         žák umí

-         žák ví

3.ročník  

-         atd…

 Tabulka C má vypsaný jeden ročník a pod tím všechny předměty, které v tom jednom roce bude navštěvovat.

1.ročník

 

Předmět: XXX

-         žák ví

-         žák umí

-         žák dokáže

 

Předmět: YYY

-         žák ví

-          žák umí

-         žák zvládá

 

Předmět: WWW

-         žák umí

-         žák dokáže

-         žák je schopen

 

Je mnoho forem, které můžete použít.  ŠVP je kromě jiného i komunikačním programem, podle kterého se pozná, jaké je na škole klima a vztahy, jelikož všichni komunikují a vytváří dohromady.

Nikita Michaela Brožková 

Aktualizováno neděle, 20 listopad 2011 15:23
 
studijní zaměření TO PDF Tisk Email
Artprogram - Taneční obor
Napsal uživatel Nikita   
čtvrtek, 17 listopad 2011 19:25

Při poslední schůzce kromě jiného padl také dotaz, co to je to "Studijní zaměření" a proč to nemůže být " taneční obor".

"Taneční obor" se jmenuje celkově jakožto obor (aby hned bylo jasné, co na jaké škole za obory je vyučováno), stejně jako je hudební, výtvarný atd. To je dané a nejde to změnit a "Studijní zaměření" je skvělá věc pro nás, protože si můžeme nazvat to co učíme a čím se propagujeme, takže  pokud na škole třeba učíme nejvíce výrazový scénický tanec, může se naše "Studijní zaměření" jmenovat např.: Výraz v pohybu, Scénika těla aj. Pokud se zaměřujeme více na lidový tanec, bude naše "Studijní zaměření" např.: Lidový tanec, Lidové hopsání, Lidové směry aj. Pokud je na škole více učitelek tance, tak by bylo vhodné se kolektivně domluvit, jak se "Studijní zaměření" bude nazývat, většinou všechny děláme to samé. Pokud jste na jedné škole naprosto rozličné paní učitelky, máte zajisté více studijních zaměření (více celých vypracovaných plánů).Snad je to vysvětleno, na jakékoliv dotazy ráda odpovím.  

Nikita Michaela Brožková

Aktualizováno neděle, 20 listopad 2011 15:16
 
Učební osnovy TO PDF Tisk Email
Artprogram - Taneční obor
Napsal uživatel Nikita   
pondělí, 20 červen 2011 08:20

Když už jsme si napsali očekávané výstupy ŠVP I.stupně i II.stupně, čekají nás UČEBNÍ OSNOVY, čímž jsou vlastně věty, co celý rok žák dělá proto, aby  k našim krásně vypracovaným ŠVP výstupům dospěl. Takže si vezmeme větu z výstupu a do učebních osnov napíšeme odpověď na otázku "Co dělá žák proto aby...?"

Příklad: ŠVP výstup zní: Žák   využívá všech dosud nabytých technik při pohybu. Odpověď je např: žák pravidelně opakuje techniku pohybů, nebo uvědoměle propojuje technickou část s vlastním pohybem aj. Tyto osnovy nemusí být měřitelné, hodnotitelné aj, protože to žák celý rok systematicky dělá, aby pak mohl dojít k našim ohodnotitelným výstupům.

Do UČEBNÍCH  OSNOV si můžeme napsat například tak super věci jako je "vycházka do divadla" - jelikož díky shlédnutí představení žák může lépe hodnotit, konzultovat výkony se skupinou a učitelem aj, nebo "náslechy lidové hudby" - můžeme jít na koncert s dětmi, či se podívat na nějakou folklórní akci, aby žák viděl charakter stylu tance, kostýmy aj. Tohle vše však konzultujte se svým nadřízeným, zda to bude v rámci výuky možné, jelikož co neschválí p. ředitel není možné. Neznamená, že když si to schováme někde do textu a pak se s  tím ukážeme, že to tam je a tak to chceme, bude to realizovatelné.

Takto si  probereme věty z našeho ŠVP a vytvoříme si UČEBNÍ OSNOVY, které budou opět školám a vyučujícím přesně na míru, protože je vytváříme z věcí, které děláme. Učební osnovy jsou dalším kusem práce, které nám usnadní vyučovat žáky tak, jak si to přejeme, moderně a účelově.

 

Nikita Michaela Brožková


Aktualizováno pondělí, 20 červen 2011 08:27
 
«ZačátekPředchozí12DalšíKonec»

Strana 1 z 2
 

Nejbližší události

The selected calendar(s) were not found in the database.

Návštěvnost tohoto portálu

dnesdnes815
včeravčera1034
tento týdentento týden815
tento měsíctento měsíc21342
celkemcelkem1251409